Sessiz çığlık

Bir sanat galerisini gezdiğimde bu nadide parçanın “sessiz çığlık “diye adlandırılması dikkatimi çekmişti.

Sessiz çığlık ne olabilirdi diye sordum , aslında fotoğrafta sessiz çığlığı yansıtan bir görsel görememiştim epeyce baktım ama kendime yanıt bulamamıştım.

Belki biraz daha hüzünlü bir figür konulabilirdi veyahut daha farklı çalışabilirdi diye düşündüm hep. Elbette bu şekilde eleştiriyor olmam belki doğru değildir, sanatçı bu şekilde işlemiş sonuçta.

Ya ben bakmayı bilmiyorumdur ya da dediğim gibi ismine yeterince uygun bir çalışma olmamıştır. Yine de ben birinci ihtimali göz önünde bulunduruyorum.

Şimdi yine bu fotoğrafa baktığımda, başka şeyler düşünüyorum. Ilk gördüğüm kü gibi görmüyorum .

Sanki daha iyi anlıyorum.

Sessiz çığlık ne olabilir ?

Belki kocasından dayak yiyip yine de güçlü duran bir kadındır belki de ailesinden şiddet gören bir çocuğun arkadaşlarının yanında hiçbir şey olmamış gibi oyun oynuyor olmasıdır.

Sessiz çığlık, içindeki hayatı yüzüne yansıtamayan bir insanın fotoğraflanmış halidir .

Sessiz çığlık dimdik duran , gözlerinden gurur yansıyan bir insanın öyküsüdür .


Yorum bırakın